FoTo Galerije

Kanali
Tisa
Sve strane

img_4168  Od momenta kada sam kupio čamac sa kabinom koji bi mi u kakvom-takvom konforu omogućio boravak na vodi više dana, sanjao sam o plovidbi kanalima. Prvi deo plovidbe kanalima mogli ste da vidite i pročitate na ovom sajtu. Tim putem su bili obuhvaćeni reka Dunav uzvodono od Beograda, Tisa do Bečeja i onda prelepi bački kanali. Ipak, kod mene je ostala čežnja za obilaskom drugog dela magistralnog kanala Duna-Tisa-Dunav-banatskog. I bio sam čvrsto rešen da taj san dosanjam, pa makar i sam. Nisam precizno znao kada, ali to je moralo da se desi. I desilo se. Uživajte...

Dnevnik plovila Dorian Gray

Plovili:

Boban Dekić - plovilo "DORIAN GRAY"

MIlan Vjaković - plovilo za sada bez imena

Ruta:  Beograd - Ram - Zrenjanin - Novi Bečej - Kanjiža - Slankamen - Beograd

Čamac Dorian Gray je, u odnosu na predhodne plovidbe, daleko sređeniji. Sada, pored GPS uređaja,  ima i radio-stanicu. Kuhinja je sada zaista sređena, sa sudoperom i česmicom na struju (12v). Bidon za čistu vodu od 20l i isti takav za otpadnu vodu.Bolje je osvetljen i uopšte, mnogo je udobniji nego ranije. Dobio je i udobnije stolice za zadnju palubu i još mnogo što-šta.Da ne spominjem da je godinu dana stajao na suvom i ponovo farban. Uloženo je puno truda u njegovo sređivanje, a bogami i novaca.

15.07.2011.    Petak

Mimo plana isplovljavamo dan ranije u petak u 20:20h. Uprkos tome što je čamac mnogo sređeniji nego kod poslednje plovidbe, unutra je bilo kao da je pala bomba. Sve stvari koje sam ja poneo, a i sve ono što je trebalo Okcu, bilo je u mom čamcu. Okčev čamac smo aktivirali tek u Grockoj, pa je tako sve preveženo mojim čamcem do Grocke.  Krenuli smo sa 115l benzina. Do Grocke smo potrošili 8-10l, pri brzini od oko 10 km/h u proseku. Put bez problema, uz malo talasa, koji su nam razbili monotoniju. Divno veče, prijatan put. U Grocku dolazimo oko 23h.

Noć provodimo u marini GROCKA. Ali od spavanja ništa. Duva vetar diže talase. Okcu pukao kanap kojim je bio vezan za moj čamac pa se njegov čamac nezgodno postavio i oštetio mi haubu motora. Malo...

16.07.2011.    Subota

Danas obilazim "parohiju". Ja sam nekoliko godina proveo u marini GROCKA i tu imam dosta meni dragih ljudi, koje nemam baš često šansu da sretnem. Ovo je zaista bila dobra prilika da se vidim sa svima njima, ili bar sa većinom. Okac ko Okac, petlja nešto oko motora. Čak se i vraćao i u Beograd pa onda nazad u Grocku. Sutra krećemo - valjda.

17.07.2011.    Nedelja

Poslednje nabavke hrane na pijaci u Grockoj. I najzad polazimo (11:20h). Krećemo sa idejom da stanemo kod Žarkovačke ade (ispod Smedereva) da se malo kupamo. Dunav opao, voda topla (26-27°C), ma divota. Tu se zadržavamo oko 1 sat, i pošto se Okac uzvrpoljio, moramo dalje. Čeka nas Ram. Put do Rama lagan i ugodan. Na ušću Mlave puno kupača.

U Ramu provodimo veče u lokalnoj kafani na samoj obali. Skela radi, pa su nam saveti domaćina gde da pristanemo, doborodošli. Ja sam išao i do tvrđave. Pogled odatle je zaista impresivan. Vidi se pola Banata a i na drugu stranu, ka Požarevcu, pogled je lep. Tako se već treći dan našeg putešestvija završava. Idemo na počinak i sutra nas čeka ulazak u kanal Dunav-Tisa-Dunav.